Drijvende krachten buurtcomité glastuinbouwzones op N-VA-lijst

Op 8 maart 2012

N-VA Katelijne & Waver trekt voluit de kaart van de verandering en toont de kracht van verandering  met drie nieuwe verkiezingskandidaten: Joris De Pauw, Sofie Van Luyck en Jan Broes, leden van het kernteam van het buurtcomité tegen de glastuinbouwzones, zullen de N-VA lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober versterken.

"De N-VA is verheugd dat mensen met een dergelijke gedrevenheid en een sterk maatschappelijk engagement ons project vervoegen," stelt gemeenteraadslid en lijsttrekker
Kristof Sels. "Uiteraard volgen zij het dossier rond de glastuinbouwzones op. Zij vormen de beste garantie dat het dossier krachtdadig wordt opgevolgd, óók na de verkiezingen. Zij zullen daarin het verschil maken voor heel wat burgers in onze gemeente om ervoor te zorgen dat deze zones er niet komen."

De drie kandidaten benadrukken dat zij in persoonlijke naam opkomen en niet namens het
actiecomité. "Het actiecomité vaart een politiek-onafhankelijke koers. Wij blijven er wel actief in. Het comité blijft onze basis en wij zullen dat standpunt meenemen in de politiek," verduidelijkt Joris.

Joris, Sofie en Jan zien het dossier rond de glastuinbouwzones als een typevoorbeeld van het
gevoerde gemeentebeleid: slechte communicatie en een gebrek aan transparantie en inspraak. De N-VA was de eerste partij die met alle betrokken actoren ging praten. "Hun bereidheid om in dialoog te gaan is vernieuwend in deze gemeente", stelt Jan. "De combinatie van een vernieuwende communicatieve aanpak, een vernieuwende visie en kandidaten die deze vernieuwing uitdragen maken van de N-VA de beste waarborg op echte verandering
in deze gemeente," vult Sofie aan.

Naast de glastuinbouwzones zullen de drie kandidaten zich ook inzetten voor andere
thema's. "Elk van hen heeft ervaring, inzicht en ideeën om het gemeentebeleid te vernieuwen en verandering door te voerenen. Ze beschikken alle drie over de “kracht van verandering”, stelt de trotse lijsttrekker. Jan Broes is actief in de landbouwsector en is als geen ander vertrouwd met de noden van de land-en tuinbouwsector. Sofie als economist en Joris als advocaat, beiden tevens jonge ouders, betekenen met hun professionele ervaring  een uitgesproken meerwaarde voor ons toekomstig  gemeentebeleid.

"Het beleid van Sint-Katelijne-Waver kan beter en de mensen verdienen ook beter. Het project
van de N-VA biedt ons de mogelijkheid om zelf actief mee te werken aan het doorvoeren van verandering," besluiten Joris, Sofie en Jan.

Op de foto ziet u v.l.n.r. Kristof Sels (lijsttrekker), Jan Broes (kandidaat), Frank Geets (ondervoorzitter), Sofie Van Luyck (kandidate) en Joris De Pauw (kandidaat).

Voor meer informatie kan u contact opnemen met Kristof Sels: kristof.sels [at] n-va.be of
0496/20.30.82.

Kandidaten Glastuinbouwzones