Burgemeester weigert infosessies

Op 7 september 2011

Bovendien is gebleken dat de meerderheid in beide dossiers zwaar verdeeld is. "In beide dossiers werd de burgemeester afgevallen door zijn eigen coalitiepartners, N-VA en onafhankelijken. Zij wilden wel ingaan op onze vraag om de mensen beter te informeren. Maar blijkbaar hebben ze onvoldoende gewicht in de schaal te leggen om de burgemeester van gedacht te doen veraderen. Als N-VA consequent is, zegt ze haar vertrouwen in deze coalitie op."

Niet mogelijk

Burgemeester Eddy Vercammen is niet opgezet met de kritiek van Open Vld. "Voor de zoveelste keer: wij zullen ons standpunt pas naar voren brengen, van zodra alle rapporten klaar zijn. Ik kan toch geen infovergadering organiseren, als ik zelf geen info heb? Dinsdagmiddag heeft er over de glastuinbouwzones een vergadering plaatsgevonden met Vlaams minister-president Kris Peeters. Ik hoop zo snel mogelijk klaarheid te scheppen in dit dossier."

Ook in het dossier Beukendreef, waar de gemeente open grachten wil aanleggen om het regenwater af te voeren, hoopt Vercammen snel op duidelijkheid. "Het studiebureau is bezig met enkele alternatieven te onderzoeken", stelt hij. "Maar hier is nu vergaderen onmogelijk." BaCe