850 skwinkelbons verkocht in één jaar

Op 1 september 2018

Op 1 september viert de skwinkelbon zijn eerste verjaardag. Het wordt een mooie verjaardag: op één jaar tijd werden 850 skwinkelbons als geschenk gegeven en steeg het aantal deelnemende handelaars met ruim een kwart.

Een jaar geleden lanceerde het gemeentebestuur een eigen geschenkbon. De ontvanger van de skwinkelbon kan ermee betalen bij lokale handelaars. We startten met 56 deelnemende handelszaken, maar dit aantal steeg intussen tot zomaar even 71. De skwinkelbon slaat aan, en dat zien onze handelaars ook. In één jaar tijd gingen 850 skwinkelbons over de toonbank, samen goed voor een waarde van  ruim 30.000 euro.

“Onze inwoners begrepen meteen de veelzijdigheid van deze bon", aldus Liesbet Vleugels, voorzitter van de vzw Winkelpromotie Sint-Katelijne-Waver en bij de komende gemeenteraadsverkiezingen kandidaat voor N-VA Katelijne & Waver. "Het is hét geschenk bij uitstek voor een verjaardag, moeder- en vaderdag, als personeelsgeschenk of voor een andere gelegenheid. Lokaal winkelen zit weer in de lift!” besluit Vleugels.

Wedstrijd

Naar aanleiding van één jaar skwinkelbon organiseert skwinkel een Facebook-wedstrijd waarbij skwinkelbons te winnen zijn. "Onze volgers moeten hun Facebook-vrienden uitnodigen om onze pagina leuk te vinden. Per 25 nieuwe volgers, verloten we één skwinkelbon van 25 euro. Om in aanmerking te komen, moet men één van de berichten die we tussen 1 en 30 september op onze pagina plaatsen, delen met de hashtags #1jaarskwinkelbon en #Ikwiler1. Halen we aan het einde van de actie duizend nieuwe volgers, dan verloten we een extra skwinkelbon van 250 euro", licht Liesbet Vleugels nog toe.

Meer info over de skwinkelbon vind je op www.skwinkel.be/kadobon-sint-katelijne-waver en www.facebook.com/skwinkel