62.500 euro extra voor bouwende jeugdverenigingen

Op 27 december 2019

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver kent jeugdverenigingen Scouts Parsival en Scouts Roeland / gidsen Sint-Lucia een extra subsidie van 62.500 euro goed ter ondersteuning van hun nieuwe lokalen.

In 2016 en 2017 kende de gemeenteraad aan de jeugdverenigingen Scouts Parsival en Scouts Roeland / gidsen Sint-Lucia een investeringssubsidie van 87.500 euro en een renteloze lening van 125.000 euro toe. Met het bedrag konden de jeugdverenigingen hun nieuwe gebouwen deels bekostigen.

De gemeenteraad heeft nu beslist om de helft van de renteloze lening, dus 62.500 euro per vereniging, kwijt te schelden. Deze kwijtschelding wordt aanzien als een extra subsidie ten gunste van de jeugdverenigingen. Concreet blijft de looptijd van de lening behouden, maar halveren de terug te betalen bedragen.

“De voorbije jaren hebben de bouwende jeugdverengingen enorm veel tijd gestoken in de bouw en het bijeenkrijgen van de nodige financiële middelen. Dat hebben ze fantastisch gedaan. Deze beslissing moet hen nu toelaten om in de toekomst te focussen op de essentie van hun bestaan: de kinderen en jongeren uit onze gemeente een plezante en hoogwaardige vrijetijdsinvulling aanbieden”, zo stelt Kristof Sels, burgemeester en schepen van jeugd (N-VA).

Voor meer informatie, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester en schepen van jeugd
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be