25 inwoners verdedigen voorstellen voor meerjarenplan Sint-Katelijne-Waver tijdens ‘SKW zaait’

Op 22 augustus 2019

Zaterdag 24 augustus organiseert de gemeente Sint-Katelijne-Waver ‘SKW zaait’ op het binnenplein van het gemeentehuis. De voorbije weken konden inwoners ideeën indienen voor het meerjarenplan 2020-2025. Al vijfentwintig inwoners of verenigingen dienden een voorstel in en zullen tijdens ‘SKW zaait’ proberen inwoners en raadsleden warm te maken voor hun voorstel.

Net zoals elke gemeente in Vlaanderen is Sint-Katelijne-Waver volop bezig met de opmaak van het meerjarenplan 2020-2025. Naast de uitvoering van het bestuursakkoord krijgen ook de inwoners van Sint-Katelijne-Waver de kans om ideeën in het meerjarenplan te laten opnemen. De voorbije weken hebben al 25 inwoners of verenigingen een voorstel ingediend. Burgemeester Kristof Sels: “Het zijn heel uiteenlopende voorstellen. Zo vragen onze voetbalclubs om kunstgrasvelden aan te leggen, is er het project ‘Water for Ghana’ waarbij de betrokken vereniging aan het bestuur vraagt om ook in de toekomst te blijven investeren in projecten in de derde wereld en is er een inwoonster die pleit om humusatie bespreekbaar te maken. Ook aanstaande zaterdag kunnen inwoners nog ideeën indienen.”

Tijdens ‘SKW zaait’ kunnen inwoners hun idee toelichten en andere inwoners en gemeenteraadsleden warm maken voor hun voorstel. Het gemeentebestuur zal de goede ideeën opnemen in het meerjarenplan. Naast het lanceren van ideeën, krijgen inwoners tijdens ‘SKW zaait’ informatie over de financiële toestand van de gemeente, een beeld van wat er allemaal komt kijken bij de aanleg van rioleringen in een straat, een overzicht van de inspraakmogelijkheden voor de burgers en info over hoe inwoners beleidsbeslissingen kunnen raadplegen op de gemeentelijke website.

Burgemeester Sels maakt zicht sterk dat ‘SKW zaait’ een leuke familienamiddag zal worden. “Er zijn activiteiten voor jong en oud. Zo organiseren we een heuse bureaustoelrace en een kampioenschap tikkertje. Iedereen die wil deelnemen aan deze activiteiten is welkom tussen 14 en 17 uur op het binnenplein van het gemeentehuis. Wie zin heeft in een terrasje of een ijsje is bij ons aan het juiste adres”, besluit burgemeester Sels.

Heeft u een idee en wil u dit graag presenteren tijdens “SKW zaait’, neem dan contact op via skwzaait [at] skw.be of 015 30 50 59.

Kristof Sels, burgemeester
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be