Gemeentebestuur huldigt jonge sportkampioenen.

Sint-Katelijne-Waver telt heel wat jong sportief geweld. Om deze talenten een duwtje in de rug te geven, brengt burgemeester Kristof Sels samen met sportraadvoorzitter Peter Kiekens een bezoekje aan de jonge kampioenen.

Op vrijdag 20 november reikt het gemeentebestuur de Katelijnse Keien uit. Bij de negen Keien zijn er twee in de sector sport: sportpersoonlijkheid en sportverdienste. Er zijn echter veel meer kampioenen en genomineerden.

“Tijdens de Gala-avond van de Katelijnse Keien kunnen we niet al deze kampioenen in de schijnwerpers zetten. Omdat we als gemeentebestuur en sportraad hen toch willen feliciteren met hun prestatie”, brengen we onze jonge sportkampioenen thuis of op de club een bezoekje”, vertelt burgemeester en schepen van sport Kristof Sels. “Met dit kleine gebaar willen we hen aanmoedigen om het beste van zichzelf te blijven geven.”

In totaal krijgen zeventien jonge sportkampioenen een bezoekje. De U15 van voetbalclub KFC Katelijne en gewichtheffer Sebastian Bernaerts waren de eerste.

Overzicht van jonge sporters die een attentie ontvangen

Tim Van de Velde: 15 jaar, atletiek AC Duffel, verschillende kampioenentitels

Xavier Deruyttere: 16 jaar, hockey, nationale ploeg, EK gespeeld met U18, mini WK meegespeeld met U21, volgend jaar WK met Red Lions

Sebastian Bernaerts: gewichtheffen junioren, Vlaams, Belgisch en Regionaal kampioen Nord-Pas de Calais