Werken nieuwe centrumparking gestart

Op 7 april 2017

In Sint-Katelijne-Waver is men begin deze week gestart met de aanleg van een nieuwe parking in het centrum. Deze zal 36 plaatsen tellen en moet klaar zijn over vijftig werkdagen. Tijdens de tweede week van de paasvakantie zal de Wilsonstraat er drie dagen onderbroken zijn.

Het centrum van onze gemeente kampt al een tijd met een tekort aan parkeerplaatsen. Daarom werd besloten om achter het Huis van de Verenigingen (de oude pastorij) een bijkomende parking aan te leggen die plaats biedt aan 36 voertuigen. Twee parkeerplaatsen zijn gereserveerd voor mindervaliden.

Op maandag 3 april is de firma Houwelyckx gestart met de aanleg van de parking. Deze zal volgens de planning vijftig dagen in beslag nemen. Tegen de zomer moet de parking klaar zijn. “De werken zijn een eerste stap in het project dorpskernvernieuwing voor het Centrum. Het gemeentebestuur investeert 260.000 euro”, zegt N-VA-schepen van openbare werken Joris De Pauw.

Op de plaats van de nieuwe parking bevond zich tot voor kort de Mariagaard. “De aanwezige Maria-beeldjes werden in overleg met de parochie en met veel zorg weggehaald en tijdelijk in een depot ondergebracht in afwachting van een definitieve bestemming. De muur met kruisgang krijgt een plaats in de tuin van de pastorij”, aldus De Pauw.

Wilsonstraat onderbroken van 10 t.e.m. 12 april

Omdat de werken zich weg van de rijbaan bevinden, ondervindt het verkeer weinig tot geen hinder. Enkel wanneer er gewerkt wordt aan de riolering, moet de Wilsonstraat ter hoogte van de werken tijdelijk worden afgesloten voor het verkeer. Dit zal gebeuren tijdens de tweede week van de paasvakantie, namelijk van maandag 10 tot en met woensdag 12 april.

De Wilsonstraat wordt doodlopend vanaf de Markt en de Offendonkstraat. Doorgaand verkeer moet omrijden via Markt, Duffelsesteenweg en Offendonkstraat. Er blijft een doorgang voor fietsers en voetgangers.

Voor meer info, contacteer:
Joris De Pauw, N-VA-schepen van openbare werken
0473 22 00 16, joris.de.pauw [at] skw.be