Sint-Katelijne-Waver zoekt vrijwilligers voor groot spektakel ‘100 jaar Wapenstilstand’

Op 9 januari 2018

Dit najaar is het honderd jaar geleden dat de Eerste Wereldoorlog eindigde. Het gemeentebestuur wil dit herdenken met een groots spektakel op zaterdag 6 oktober. Hiervoor rekent het op de inbreng van honderden vrijwilligers.

"Ook onze gemeente kreeg het hard te verduren tijdens de Eerste Wereldoorlog. Wat er toen gebeurde, mag nooit vergeten worden. Daarom willen we dit najaar de honderdste verjaardag van Wapenstilstand met veel luister herdenken", vertelt Kristof Sels, N-VA-burgemeester en voorzitter van het Dorpveld-comité dat ieder jaar de herdenking van de Slag om Dorpveld orgeniseert.

Samen met het Mechels theatergezelschap Abattoir Fermé zal het gemeentebestuur een groots spektakel organiseren op verschillende plekken in de gemeente. We slaan hiervoor de handen in elkaar met onze scholen, verenigingen en alle andere inwoners. Al wie dit wil, kan als vrijwilliger zijn steentje bijdragen. We zoeken vele honderden mensen om allerlei rollen en taken in te vullen.

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver doet een warme oproep naar alle inwoners en geïnteresseerden. Voor volgende taken zoekt men vrijwilligers: zangeressen, decorbouwers, kinderkoor, verhalen, acteurs, verantwoordelijken voor kostuums, vlottenbouwers, fanfares, dansers, timmermannen, actrices, tractorbestuurders, zangers, naaisters, heel veel fietsers, muzikanten, geluidstechnici, percussionisten, historici, componisten, begeesterende getuigen, danseressen, lichttechnici, voordragers, grimeurs, manusjes van alles, majorettes, vuurkunstenaars en organisatorische talenten.

Wilt u, alleen of samen met vrienden, familie of vereniging, deel uitmaken van dit groots spektakel? Neem dan contact op met de dienst vrije tijd (vrije.tijd [at] skw.be, 015 30 50 54) of kom naar het infomoment op donderdag 8 februari om 20 uur in het gemeentehuis.

Voor verdere informatie contacteer:
Kristof Sels, N-VA-burgemeester en voorzitter Dorpveld-comité
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be