Riolerings- en wegeniswerken Kerkhoflei van start

Op 6 juni 2017

Op dinsdag 6 juni zijn de rioleringswerken gestart in de Kruisweglei en een stuk van de Kerkhoflei (tussen Kruisweglei en Schranslei). Er komt een nieuwe, gescheiden riolering en een nieuw wegdek.

"Het afvalwater van de wijk Schrans en de Kerkhoflei belandde tot voor kort in de Leibeek. Nu leggen we samen met Aquafin een volledig gescheiden rioleringsstelsel met scheiding van afvalwater en hemelwater tot op perceelsniveau", vertelt N-VA-schepen van openbare werken Joris De Pauw. "Naast de fietsverbinding komt er een wachtbekken en waar mogelijk voorzien we tussen de Schrans en de fietsverbinding open grachten voor de afvoer, berging en infiltratie van niet-vervuild hemelwater.”

Het gemeentebestuur maakt van deze rioleringswerken gebruik om ook het wegdek te vernieuwen. “In de Kruisweglei komt een nieuwe verharding in zwarte betonstraatstenen met aan beide kanten fietssuggestiestroken, voetpaden en parkeerplaatsen. De Kerkhoflei tussen Kruisweglei en Schranslei herstellen we volgens de bestaande toestand met voetpaden en parkeerplaatsen. De aanwezige kruispunten gaan we sterker accentueren en op twee plaatsen komt er een as verschuiving”, aldus De Pauw

De werken zullen 145 werkdagen in beslag nemen. Lokaal verkeer moet een kleine omleiding volgen. Sint-Katelijne-Waver trekt voor deze werken 538.000 euro (incl. btw) uit. De totale kostprijs bedraagt 1,4 miljoen euro.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW