Onthaalbalie van gemeente Sint-Katelijne-Waver op nummer 1 qua tevredenheid

Op 4 maart 2024

Inwoners van gemeente Sint-Katelijne-Waver zijn erg tevreden over de onthaalbalie in het gemeentehuis. Dat blijkt uit een onderzoek dat hogeschool Thomas More uitvoerde bij 37 gemeenten. Ook de kwaliteit van contact via telefoon of e-mail stemt de inwoners enorm tevreden.

“Eind 2023 voerde Thomas More een enquête uit bij onze inwoners die peilde naar de tevredenheid over de gemeentelijke communicatie. Ook de tevredenheid over ons onthaal werd bevraagd”, vertelt Kristof Sels, burgemeester en schepen van communicatie en dienstverlening.

“Meer dan 600 mensen deelden hun mening. Voor contact aan de onthaalbalie gaven ze een score van 8,79 op 10. Vergeleken met de score van de 36 andere onderzochte gemeenten, staan we op de eerste plaats. Dat hebben we te danken aan onze fantastische medewerkers en de veranderingen die we de afgelopen jaren doorvoerden.”

Nog twee top 3-scores

“Zo kan je sinds november 2022 voor verschillende zaken zonder afspraak aan het onthaal terecht. Om dit zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, hebben we het onthaal in een nieuw jasje gestoken en een apart klantencontactcentrum opgericht waar we je helpen als je ons telefonisch contacteert. En ook dat telefonisch contact kreeg een mooie score: met een 8,52/10 zitten we qua tevredenheid in de top 3 van alle onderzochte besturen. Wie mailde naar het onthaal, beoordeelde dat gemiddeld met een 8,17/10. Ook dat is goed voor een top 3-plaats.”

Het volledige onderzoek vind je terug via www.skw.be/communicatiemonitor.