Land- en tuinbouw en Toerisme gaan hand in hand tijdens Week van de Groentestreek 2017

Op 23 april 2017

Van 7 tot 12 mei vindt de 21e editie plaats van de Week van de Groentestreek. U kan de hele week deelnemen aan boeiende activitei- ten voor jong en oud.

"Met de aanwezigheid van de grootste groenteveiling van Europa en ruim veertig grote glastuinbouwbedrijven op ons grondgebied, mogen we ons nog steeds dé groentegemeente van het land noemen. Dat is iets om op trots op te zijn. Met deze jaarlijkse 'Week van de Groentestreek' zetten we deze belangrijke economische sector extra in de kijker. Tevens willen we zoveel mogelijk inwoners tot bij deze tuinbouwbedrijven krijgen. We willen de afstand tussen de producent en de consument verder verkleinen", aldus N-Va-schepen voor Land- en Tuinbouw Joris De Pauw en N-VA-schepen voor Toerisme An Coen.

Op zondag 7 mei vindt een grootse fiets- en wandeltocht plaats. U kan kiezen uit verschillende afstanden en passeert langs twee land- en tuinbouwbedrijven en groentemuseum ’t Grom, die speciaal voor u de deuren openen. Doet u het liever wat rustiger? Dan kan u een plaatsje reserveren op het treintje om de verschillende haltes te bezoeken. Het vertrek is in de veilinghal van BerlOrta (Mechelsesteenweg 120), waar ook een groot groentedoolhof voor de nodige uitdaging zal zorgen.

We sluiten de week af met een gezellige boerenmarkt op vrijdag 12 mei. Vanaf 18 uur kan u op het binnenplein van het gemeentehuis verse groenten, fruit, plant- jes en artisanale producten proeven en kopen. Laat u verleiden door de heerlijke groentegerechtjes die een verschillende verenigingen uit onze gemeente voor u klaarmaken. Geniet tot slot mee van de randanimatie met een reuzegrote groentememory, een domino met 500 groentebakken, een karikaturenstand, een springkasteel en zoveel meer!

Voor deze activiteiten moet u vooraf inschrijven. Het aantal is beperkt. U kan inschrijven via www.skw.be/weekvan- degroentestreek of bij de dienst toerisme. Daar vindt u ook meer informatie.