Inwoners Sint-Katelijne-Waver kunnen stemmen voor namen speelpleintjes

Op 11 januari 2017
Kristof Sels speelplein Paarse Dino

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver zoekt een originele naam voor zes speelpleintjes in de gemeente en doet hiervoor een beroep op zijn inwoners. In november konden kinderen hun voorstellen indienen, nu kan iedereen stemmen op dertien genomineerden.

Ruim tachtig tekeningen kreeg de jeugddienst van Sint-Katelijne-Waver binnen na haar oproep. Kinderen konden een fantasiedier kiezen. Ze kozen een dier, gaven het een foute kleur en maakten er een tekening van. Uit alle inzendingen selecteerde de jeugdraad na intens overleg dertien genomineerden. Tot 31 januari kan iedereen hierop stemmen.

“Via een link op onze website, Facebook- en Twitter-pagina kan iedereen de dertien inzendingen bekijken en aanduiden of men ze 'leuk' vindt. De zes inzendingen die het meeste vind-ik-leuks verzamelen, geven hun naam aan een speelterrein in onze gemeente”, vertelt burgemeester en schepen van jeugd Kristof Sels.

De zes speelterreinen die een naam zoeken, zijn die aan de Hondsbossen, Torekensvelden, Kanadastraat, Sint-Michielskasteel, Schrans en Leyland. Het speelpleintje aan het gemeentehuis doopte het gemeentebestuur alvast tot 'Paarse Dino', een idee van de kinderen van BKO De Kikiwikies.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW