Betonblokken moeten zorgen voor vlotter parkeren op parking sporthal Bruultjeshoek

Op 20 februari 2024

Werkmannen van het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver voeren deze week onderhoudswerken uit aan de parking van sporthal Bruultjeshoek. Zij zullen de putten opvullen en met betonblokken parkeerstroken afbakenen. Zo willen de gemeente de toegankelijkheid van de parking verbeteren en de beschikbare ruimte maximaal benutten.

“De parking van sporthal Bruultjeshoek was een grote vlakte. De meeste bezoekers deden hun best om zo ordelijk mogelijk te parkeren. Dat belette echter niet dat er soms chaotische situaties ontstonden of dat de beschikbare ruimte niet optimaal werd ingevuld. In de loop der tijd waren er ook allerlei putten ontstaan”, legt gemeenteraadslid Sander Jeurissen uit.

Het gemeentebestuur wilde daar iets aan doen en werkte een plan uit dat moet zorgen dat bezoekers van de sporthal ordelijker parkeren. “Door betonblokken te plaatsen en parkeerruimte af te bakenen, zullen er zelfs meer auto’s kunnen staan dan nu vaak mogelijk is”, aldus gemeenteraadslid Sander Jeurissen.

Klaar eind deze week

“Eind vorige week hebben onze werkmannen de putten in het achterste deel van de parking gedicht. Vandaag zijn zij begonnen met het aanbrengen van betonblokken om zo parkeerrijen af te bakenen. De volgende dagen zullen zij dit ook op het voorste gedeelte doen”, gaat burgemeester Kristof Sels, bevoegd voor openbare werken, verder.

“Onze werkmannen pakken de parking bewust in twee keer aan. Het deel waar zij niet werken, blijft zo beschikbaar als parking voor bezoekers van de sporthal. Eind deze week zijn de werken klaar”, besluit burgemeester Sels.

Voor meer informatie, contacteer

Sander Jeurissen, gemeenteraadslid

0478 03 04 89, sander.jeurissen [at] n-va.be

Kristof Sels, burgemeester en schepen van openbare werken